Gyakori Kérdések

Amiket érdemes megfontolni mielőtt dönt

1. Általános működés 🏠🔄

 

1.1. Mi az IBE szolgáltatás lényege?

Az IBE egy ingyenes bútor- és tárgyszállítási szolgáltatás, amely kizárólag olyan bútorokat és tárgyakat fogad el, amelyek jó állapotúak és újraértékesíthetők. A cél egy fenntartható és kölcsönösen előnyös modell megvalósítása.

1.2. Ki veheti igénybe az ingyenes bútor elszállítást?

Bárki, aki megfelel a szolgáltatás feltételeinek, azaz értékesíthető állapotú és viszonylag új (max. 5-10 éves) bútort kíván elszállíttatni.

1.3. Valóban teljesen ingyenes a szolgáltatás? Van valamilyen rejtett költség?

Igen, a szolgáltatás teljesen ingyenes, amennyiben a bútor vagy tárgy megfelel a feltételeknek. Nincsenek rejtett költségek.

1.4. Miért nem minden bútort szállítanak el ingyen?

Csak olyan bútorokat tudunk elvinni, amelyeket tovább lehet értékesíteni. A régi, rossz állapotú vagy értéktelen bútorok nem tartoznak ebbe a kategóriába.

1.5. Hogyan működik a folyamat a kapcsolatfelvételtől az elszállításig?

Kapcsolatfelvétel után képeket kell küldeni a bútorokról. Ha a bútor megfelel a feltételeknek, időpontot egyeztetünk a szállításra.

1.6. Mennyi időn belül történik meg az elszállítás?

Általában néhány napon belül, de ez függ a kapacitásunktól és az ügyfél rugalmasságától.

1.7. Azonnal el tudják vinni a bútort, ha sürgős?

Ha van szabad kapacitásunk, akkor igen. Sürgős esetben ezt előre jelezni kell.

1.8. A szolgáltatás csak Budapesten érhető el, vagy más városokban is?

Elsősorban Budapesten és környékén érhető el, de egyedi esetekben vidéki szállítás is megoldható.

1.9. Milyen helyiségekből szállítanak el bútorokat? (pl. lakás, pince, padlás stb.)

Lakásokból, házakból és egyéb ingatlanokból. Pincékből, padlásokról történő szállítás egyedi elbírálás alapján történik.

1.10. Kell-e segíteni a bútorok lecipelésében?

Nem, a szállítók elvégzik ezt a feladatot, de az előzetes hozzáférhetőséget biztosítani kell.

2. Elszállítható bútorok és egyéb tárgyak 🛋️🚚

2.1. Milyen bútorokat vesznek át ingyenesen?

Modern, megkímélt állapotú bútorokat, amelyek max. 5-10 évesek.

2.2. Milyen feltételeknek kell megfelelnie a bútornak?

Megkímélt, tiszta, füstmentes, foltmentes, és nem sérült bútorokat veszünk át, amik bármilyen negatív behatástól mentesek.

2.3. Régi típusú bútorokat is elszállítanak?

Nem, csak modern és aktuális piaci igényeknek megfelelő darabokat.

2.4. Sérült, kopott vagy foltos bútorokat is elvisznek?

Nem, mivel ezek nem felelnek meg az értékesíthetőség feltételeinek.

2.5. Mit jelent pontosan a „megkímélt állapot”?

A bútor ne legyen szakadt, foltos, karcos vagy használhatatlan állapotú.

2.6. Milyen műszaki cikkeket lehet leadni?

Csak működőképes, modern-retro, nem hibás elektronikai és háztartási eszközöket.

2.7. Ha egy bútornak hiányzik egy alkatrésze, el tudják vinni?

Csak akkor, ha az nem befolyásolja a használhatóságát és értékesíthetőségét.

2.8. Kárpitozott bútorokat is elszállítanak?

Igen, ha tiszta, sérülésmentes és megfelel a feltételeknek.

2.9. Fából készült bútorok esetében van külön feltétel?

Nem, a lényeg az, hogy jó állapotban legyen.

2.10. El tudják szállítani a gardrób szekrényemet, ha szét van szedve?

Nem, ebben az esetben csak költség fejében szolgáltatunk.

3. Milyen tárgyakat NEM szállítanak el? 🚫🛏️

Szolgáltatásunk kizárólag jó állapotú, piacképes, használható bútorok átvételére vonatkozik. Az alábbiakat nem tudjuk elszállítani:

1. Hibás, sérült vagy használhatatlan bútorok

  • Törött, szétesett vagy hiányos bútorok
  • Erősen kopott, beszakadt, instabil darabok
  • Súlyosan karcos, repedt vagy deformálódott elemek

2. Egészségügyi és higiéniai szempontból problémás bútorok

  • Poloskás, állati szőrös, dohos, penészes vagy ázott bútorok
  • Cigarettafüstös, áporodott vagy más kellemetlen szagú darabok
  • Erősen szennyezett, tisztíthatatlan szövetű bútorok

3. Nagyon nehéz vagy szállításra alkalmatlan bútorok

  • Beépített vagy falra szerelt elemek, ha eladhatatlanok
  • Szétszerelhetetlen, helyhez kötött nagyméretű bútorok, ha eladhatatlanok
  • Extrém nehéz, nem mozdítható szekrénysorok

4. Eladhatatlan vagy teljesen elavult bútorok

  • Nagyon régi, kereslet nélküli, divatjamúlt bútorok
  • ’80-’90-es évekbeli, lakótelepi szekrénysorok, ülőgarnitúrák
  • Olyan bútorok, amelyek anyaguk vagy kialakításuk miatt már nem használhatók fel értékesítésre vagy továbbadásra

5. Egyéb hibás vagy nem bútor jellegű tárgyak

  • Hibás Háztartási gépek, elektromos eszközök (mosógép, hűtő, TV, számítógép stb.)
  • Lakásfelújításból származó bontott elemek, építési hulladék, faanyagok
  • Erősen sérült dekorációs tárgyak, törött kiegészítők

6. Lomtalanításnak minősülő tárgyak

  • Kidobásra szánt, hulladéknak minősülő bútorok
  • Használhatatlan, más számára már értéktelen tárgyak
  • Szolgáltatásunk nem lomtalanítás, hanem bútormentés. 
  • Csak olyan bútorokat tudunk elszállítani, amelyek továbbhasznosíthatók vagy értékesíthetők.

Szolgáltatásunk nem lomtalanítás, hanem bútormentés. Csak olyan bútorokat tudunk elszállítani, amelyek továbbhasznosíthatók vagy értékesíthetők.

3.1. Bármilyen bútort el tudnak szállítani?

Nem, csak jó állapotú, használható bútorokat veszünk át. A sérült, törött, hiányos vagy rossz állapotú darabokat nem tudjuk elszállítani, mert ezeknek nincs további hasznosítási lehetőségük.

3.2. El tudják szállítani a teljesen szétesett, törött bútorokat?

Nem, mert ezek már nem alkalmasak használatra, és az elszállításuk lomtalanításnak minősülne, amit nem végzünk.

3.3. Mi a helyzet a régi, ’80-’90-es évekbeli bútorokkal?

Ha jó állapotban vannak és van rá kereslet, akkor igen, elszállítjuk. Ha viszont erősen elhasználódtak, divatjamúltak vagy nehezen mozdíthatók, akkor nem tudjuk átvenni őket.

3.4. Elszállítják a poloskás vagy dohos bútorokat?

Nem, mert ezek egészségügyi kockázatot jelentenek. A poloska könnyen átterjed más bútorokra, és egy fertőzött darab az egész készletet tönkreteheti. A dohos szag pedig mélyen beivódik a bútor anyagába, amit nem lehet egyszerűen eltávolítani.

3.5. Mi a teendő, ha a bútoromat nem tudják elvinni?

Érdemes megpróbálni más szervezeteknek felajánlani, például adományboltoknak vagy lomtalanítási szolgáltatásoknak. Ha a bútor még használható, érdemes lehet online hirdetni vagy ingyen elajándékozni.

3.6. Lomtalanításként használható a szolgáltatásuk?

Nem, mi nem végzünk lomtalanítást. A szolgáltatásunk lényege a bútorok megmentése és továbbadása, nem a hulladékelszállítás.

3.7. Átvesznek füstös vagy erősen használt bútorokat?

Nem, a dohányfüstös és az erősen elhasznált bútorokat nem tudjuk átvenni, mert ezek a szagok mélyen beivódnak az anyagba, és nem tisztíthatók ki megfelelően.

3.8. Milyen egyéb tárgyakat nem vesznek át ingyenes elszállításra?

  • Kis méretű dekorációk, kiegészítők
  • Háztartási gépek
  • Matracok (egyeztetés szükséges, nem minden esetben vállaljuk)
  • Építési hulladék, faanyagok, alkatrészek

3.9. Ha nem tudják átvenni a bútoromat, tudnak segíteni más megoldásban?

Ha a bútor még használható, javasolhatunk más megoldásokat, például adományboltokat vagy egyéb átvételi lehetőségeket, de erre nincs garancia.

3.10. Vannak olyan tárgyak, amelyeket más szervezetek nem fogadnak el, de Önök igen?

Ez attól függ, miért nem fogadják el máshol. Ha a bútor túl rossz állapotú, akkor mi sem tudjuk átvenni.

4. Kapcsolatfelvétel és ügyintézés 📞✉️

4.1. Hogyan tudok kapcsolatba lépni Önökkel?

Elsősorban telefonon vagy üzenetben érdemes keresni minket.

4.2. E-mailben vagy telefonon jobb jelentkezni?

Telefonon gyorsabb, mert az üzeneteket nem mindig tudjuk azonnal feldolgozni.

4.3. Miért kell előre képeket küldeni a bútorokról?

A képek alapján tudjuk eldönteni, hogy a bútor megfelel-e az átvételi feltételeknek, így elkerülhető a felesleges kiszállás.

4.4. Milyen adatokat kell megadni az ajánlatkéréshez?

  • A bútor típusa és állapota, mérete
  • Képek (különböző szögekből), takarás nélkül
  • Cím(kerület, emelet, stb, pontos adatok elsőre nem szükségesek) és elérhetőség

4.5. Kell előre időpontot egyeztetni?

Igen, mert a szállításunk szervezett módon zajlik, és előre egyeztetett időpontokban dolgozunk.

4.6. Hogyan kapok visszaigazolást a kapcsolatfelvételről?

Telefonon vagy üzenetben értesítjük.

4.7. Mi történik, ha a megbeszélt időpontban nem vagyok otthon?

Ebben az esetben elmarad az átvétel, és újabb megbízásra sincs lehetőség.

4.8. Kérhetek új időpontot, ha közbejön valami?

Igen, de kérjük, hogy ezt minél előbb jelezze felénk.

4.9. Mennyi időn belül kapok választ az ajánlatkérésemre?

Általában néhány órán belül válaszolunk, de ez változhat 24-48 órára. Ha nincs válasz, kérjük keressen az elérhetőségeinken bizalommal.

4.10. Van lehetőség személyes konzultációra?

Nincs, minden egyeztetés telefonon vagy üzenetben zajlik.

5. Egyéb kérdések és félreértések ❓🤔

5.1. A szolgáltatás valóban ingyenes, vagy van rejtett költség?

Szolgáltatásunk ingyenes, de csak bizonyos feltételek mellett.

5.2. Miért nem tudnak minden bútort átvenni?

Mert csak jó állapotú, értékesíthető – használható, nem hibás darabokat tudunk továbbadni.

5.3. Miért kell a bútoroknak jó állapotúnak lenniük?

Mert csak olyan bútorokat tudunk elszállítani, amelyeket mások is szívesen használnának.

5.4. Az Önök szolgáltása jótékonysági?

Nem, ez egy befektetés-alapú szolgáltatás, nem nonprofit tevékenység.

5.5. Mit jelent az, hogy ez egy befektetés alapú szolgáltatás?

A szállított bútorokat tovább értékesítjük vagy más módon hasznosítjuk, ezért csak a jobb állapotú darabokat tudjuk átvenni.

5.6. Önök használják fel a bútorokat?

Nem, a bútorok továbbértékesítésre vagy átruházásra kerülnek.

5.7. Hogyan tudom támogatni az Önök működését?

Szolgáltatásunk nem jótékonysági alapú, így erre nincs lehetőség.

5.8. Miért van szükség szigorú feltételekre?

Azért, mert ellenkező esetben lomtalanítás lenne, amit nem lehet fenntartható módon működtetni.

5.9. Mi történik az átvett bútorokkal?

Új gazdára találnak, továbbértékesítés vagy más formában történő újrafelhasználás útján.

5.10. Tudnak segíteni az adományozás megszervezésében?

Esetenként javasolhatunk szervezeteket, de ez nem része a szolgáltatásunknak.

6. Fizetéssel kapcsolatos kérdések 💳💵

6.1. Ha a bútorom nem felel meg az ingyenes elszállítás feltételeinek, akkor is van lehetőség a szállításra?

Igen, de ebben az esetben a szállítás díjköteles, mivel az ingyenes szolgáltatás csak bizonyos feltételek teljesülése esetén vehető igénybe. Ha egy bútor nem felel meg ezeknek, lehetőség van megegyezés alapján díjazott szállításra.

6.2. Kötelező-e fizetnem, ha nem felelek meg az ingyenes feltételeknek?

Nem, semmilyen kötelezettség nincs. Ha úgy dönt, hogy nem kíván fizetni a szállításért, akkor más megoldásokat kereshet. Viszont az sem elvárható, hogy ingyen dolgozzunk olyan esetekben, amikor a feltételek nem adottak.

6.3. Milyen esetekben kell fizetni az elszállításért?

Akkor, ha:

  • A bútor túlzottan sérült vagy elhasználódott, így nem tudjuk továbbadni.
  • A bútor nagyméretű és bonyolult a mozgatása.
  • Nem standard IKEA vagy egyéb hasonló típusú bútorokról van szó. 5-10 éven belüli.
  • A bútorokat nem lehet könnyen megközelíteni, például nincs lift vagy szűk helyen kell mozgatni.

6.4. Mennyibe kerül a fizetős szállítás?

A díjazás esetfüggő, és a pontos összeg a bútor állapotától, méretétől és a helyszíntől függ. A pontos árajánlatot előzetesen egyeztetjük, és minden költség transzparens módon kerül meghatározásra.

6.5. Van lehetőség arra, hogy a szállítási díjat csökkentsék vagy elengedjék?

Az ingyenes elszállítás csak a feltételeknek megfelelő bútorok esetében elérhető. Ha egy bútor nem felel meg, de még hasznosítható, akkor kedvezményes díjazás is szóba jöhet, de teljes elengedés nem garantálható.

6.6. Miért nem szállítanak el mindent ingyen, ha egyszer úgyis tovább eladják a bútorokat?

Mert a szállítás is költségekkel jár: idő, munkaerő, járműhasználat, üzemanyag. Nem minden bútor értékesíthető egyből, és ha a feltételek nem adottak, akkor a szállítási költséget valahogyan fedezni kell.

6.7. Hogyan bizonyítható, hogy megbízható szolgáltatók?

Rendelkezünk referenciákkal és visszajelzésekkel korábbi ügyfelektől, amelyek igazolják, hogy tisztességes és megbízható munkát végzünk. Ha egy ügyfél korrekt, megbízható szolgáltatót keres, nálunk garantáltan jó kezekben van.

6.8. Kapok számlát vagy bizonylatot, ha fizetős a szállítás?

Igen, természetesen. Minden fizetős szállításról számlát biztosítunk, hogy az ügyfeleink számára átlátható legyen a szolgáltatás.

6.9. Ha fizetek a szállításért, biztosan elszállítják a bútort?

Igen, amennyiben az egyeztetett feltételek teljesülnek. Fizetős szolgáltatás esetén nincs olyan korlátozás, mint az ingyenes átvételnél, így garantáljuk az elszállítást.

6.10. Hogyan lehet eldönteni, hogy érdemes-e fizetni a szállításért?

Ez egyéni döntés, de érdemes mérlegelni az időt, energiát és költségeket. Ha megbízható vállalkozást választ, azzal biztos lehet abban, hogy korrekt szolgáltatást kap. Az általunk mellékelt referenciák és az eddigi ügyfeleink visszajelzései minket igazolnak. Ha nem szeretne fizetni a szolgáltatásért bármilyen oknál fogva az ön nyeresége abban rejlik, ha alapos kutatást végez, ahol esetleg kedvezőbb feltételek biztosítottak az Ön számára. Nekünk pedig abban, ha ki vagyunk fizetve.

7. Az ingyenes szolgáltatás felfogása és tiszteletteljes kommunikáció 🤝🎤

7.1. Miért nem lehet minden bútort ingyen elszállítani?

Az ingyenes szolgáltatás célja, hogy használható, jó állapotú bútorok új gazdára találjanak. Nem egyenlő a lomtalanítással vagy hulladékelszállítással. Azok a bútorok, amelyeket már senki nem használna szívesen, nem tartoznak ebbe a körbe.

7.2. Miért van különbség aközött, hogy valaki egy 10 éves, de jó állapotú bútort ajánl fel, és egy teljesen lelakott vagy használhatatlan darabot, ami 1 éves?

Mert ebben az értelmezésben nem az idő számít, hanem az állapot és használhatóság. Egy megkímélt, idősebb bútor is lehet értékes, míg egy szétesett vagy erősen használt darab már nem ami mondjuk 1 éves.  Az ingyenes elszállítás nem egy „bármit elhozunk” szolgáltatás, hanem egy fenntartható működési modell része, amelyben csak továbbhasznosítható bútorokat tudunk átvenni-elszállítani.

7.3. Miért nem tisztességes elvárás, hogy bármit ingyen elszállítsunk?

Mert a szállítás idő-, munka- és költségigényes folyamat. Nem lehet elvárás, hogy valaki saját költségén és idejéből mások hulladékát vigye el. Az ingyenesség nem azt jelenti, hogy bármilyen állapotú bútort elhozunk, hanem azt, hogy a feltételeknek megfelelő darabokért nem kérünk pénzt az ügyféltől.

7.4. Miért nem fogadjuk el a gúnyos vagy szarkasztikus megjegyzéseket?

Mert a kommunikációban a tisztelet és a korrekt hozzáállás alapelv. Mi sem engedünk meg magunknak tiszteletlen hangnemet, így ugyanezt elvárjuk a másik féltől is. A szolgáltatás egy lehetőség, nem pedig egy kötelesség, így senkit nem ér hátrány, ha nem tudjuk átvenni a bútorát.

7.5. „De hát mások is ingyen adják a bútort, miért válogatnak?”

Mert az ingyenesség nem egyenlő a minden elhozásával. Az, hogy valamit ingyen kínálnak, nem jelenti azt, hogy az automatikusan értékes más számára is. Egy jó állapotú ingyenes bútor továbbadható, egy használhatatlan viszont csak szemét.

7.6. Miért nem válaszolunk azokra az üzenetekre, amelyekben nyilvánvaló a rosszindulat?

Mert a korrekt és tiszteletteljes kommunikációra építünk. A gúnyos vagy provokatív megjegyzések nem segítenek a helyzet megoldásában. Ha valaki úgy érzi, hogy ez a szolgáltatás nem neki való, senki sem kötelezi arra, hogy velünk dolgozzon együtt.

7.7. „Akkor mégis ki az, aki jogosult ingyenes elszállításra?”

Bárki, akinek van jó állapotú, használható bútorja, amit más is szívesen átvenne. Nem egy szigorú elit klub vagyunk, de ha egy bútor már nem piacképes, nem hasznosítható vagy nem keresett, akkor nem tudjuk elszállítani.

7.8. Miért nem fogadunk el „csak egy kis javításra szorul” bútorokat?

Mert a „kis javítás” nem feltétlenül kis munka. Egy törött láb, hiányzó alkatrész vagy szétesett szerkezet már olyan probléma, ami nem teszi érdemessé az ingyenes szállításra. Nem szerelünk bútorokat, hanem használható darabokat továbbítunk, lehetőség szerint azonnal.

7.9. „Ha nem viszik el, akkor nekem kell kidobni, de az drága!”

Megértjük, hogy a lomtalanításnak költségei lehetnek, de ez nem jelenti azt, hogy automatikusan ránk hárul ennek a költsége. Ha valami már nem menthető, annak az elszállítása már nem bútormentés, hanem hulladékszállítás – ez pedig teljesen más kategória.

7.10. Miért érdemes tisztelettel és korrekt módon kommunikálni?

Mert mi is így állunk minden ügyfélhez, és csak így lehet értelmes párbeszédet folytatni. Ha valaki tiszteletlen, követelőző vagy gúnyos, azzal nem ér el semmit, mert ez nem változtat a feltételeinken. Azokkal viszont, akik korrektül érdeklődnek és együttműködnek, mindig megtaláljuk a legjobb megoldást.

8. Megbízhatóság és korrekt cégválasztás – Hogyan döntsön jól? ✅🏆

8.1. Miért fontos, hogy megbízható céget válasszon a bútorok elszállítására?

A megbízhatóság azt jelenti, hogy a szolgáltatás pontosan azt nyújtja, amit ígér. Egy jól működő cég átlátható feltételekkel dolgozik, betartja a megállapodásokat, és nem okoz kellemetlen meglepetéseket az ügyfélnek.

8.2. Hogyan lehet eldönteni, hogy egy cég valóban korrekt?

Érdemes utánanézni a következőknek:

  • Van-e valós ügyfélvélemény vagy referencia?
  • Egyértelműen leírják-e a feltételeiket és díjazásukat?
  • Mennyire elérhetők? Könnyen lehet velük egyeztetni?
  • Vállalnak-e felelősséget a szolgáltatásért?

8.3. Miért nem érdemes csak az ingyenesség alapján dönteni?

Sok helyen ígérnek ingyenes elszállítást, de gyakran később derül ki, hogy:

  • Nem érkeznek meg a megbeszélt időben.
  • Utólag kérnek pénzt rejtett költségekre.
  • Elvállalják, majd visszamondják, amikor már nincs más megoldás.
  • Ezért fontos a korrektség és az átláthatóság az ingyenesség mellett.

8.4. Mit jelent az, hogy egy cég korrekt?

  • Előre világosan közli a feltételeit.
  • Nem ígér olyat, amit nem tud betartani.
  • Ha valamit nem tud vállalni, azt időben jelzi.
  • Nem tűnik el a megbeszélt időpont előtt vagy után.

8.5. Hogyan lehet utánajárni egy szolgáltató megbízhatóságának?

  • Kérjen véleményeket olyanoktól, akik már igénybe vették a szolgáltatást.
  • Nézzen utána, hogy van-e publikus referencia vagy online értékelés.
  • Egyeztessen telefonon is, és figyelje meg, mennyire egyértelmű és megbízható a kommunikáció.

8.6. Milyen kérdéseket érdemes feltenni egy szolgáltatónak döntés előtt?

  • Pontosan milyen feltételek mellett ingyenes a szolgáltatás?
  • Ha fizetős, mennyi a díj és mit tartalmaz?
  • Van-e bármilyen garancia arra, hogy az elszállítás tényleg megtörténik?
  • Hogyan történik az egyeztetés és az időpontfoglalás?

8.7. Miért előnyös egy olyan céget választani, amelyik rendelkezik referenciákkal?

Egy jó szolgáltató nem csak azt mondja, hogy megbízható, hanem más ügyfelek visszajelzései is ezt igazolják. Ha egy cégnek nincs egyetlen pozitív referenciája sem, vagy csak homályos ígéretekkel dolgozik, az már önmagában figyelmeztető jel lehet.

8.8. Miért számít a kommunikáció minősége a döntésnél?

Ha egy cég nehezen elérhető, félrebeszél vagy következetlen, akkor valószínűleg a szállítási folyamat sem lesz gördülékeny. Egy korrekt vállalkozás mindig egyértelmű, udvarias és segítőkész a kommunikációban.

8.9. Hogyan lehet elkerülni a megbízhatatlan szolgáltatókat?

  • Ha egy cég túl sokat ígér, de nem tud semmit konkrétan mondani, az gyanús.
  • Ha nincs egyértelmű elérhetőségük, az is figyelmeztető jel.
  • Ha az ajánlatuk túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, érdemes óvatosnak lenni.
  • Ha más ügyfelek panaszkodtak rájuk, érdemes mérlegelni.

8.10. Miért érdemes minket választani?

  • Minden feltételt előre tisztázunk, hogy ne legyen félreértés.
  • Megbízhatóan, pontosan dolgozunk, nincs „eltűnés” vagy hirtelen visszamondás.
  • Ha valami nem fér bele az ingyenes szolgáltatásba, előre közöljük, és nem a helyszínen derül ki.
  • Referenciákkal rendelkezünk, ügyfeleink elégedettsége minket igazol.

9. Felelősségvállalás a helyszíni munkavégzés során 👷📜

9.1. Vállalnak felelősséget a lakás, ház és környezet épségéért az elszállítás során?

Igen, kiemelt figyelemmel dolgozunk, hogy a helyszínen semmilyen kár ne keletkezzen. Munkánk során ügyelünk az ajtófélfákra, falakra, padlóra, lépcsőkorlátokra, és minden olyan területre, amely érintett lehet a bútorok mozgatása során.

9.2. Mi történik, ha véletlenül sérülést okoznak a falban, ajtófélfában vagy egyéb helyszíni elemben?

Ha hibázunk, nem keresünk kifogásokat, nem magyarázkodunk – az általunk okozott kárt mi álljuk és gondoskodunk a helyreállításról.

9.3. Milyen elővigyázatossági intézkedéseket tesznek a helyszíni sérülések elkerülésére?

  • Előzetesen felmérjük a terepet, hogy hogyan lehet a bútort a legbiztonságosabban kihozni.
  • Óvatosan mozgunk, nem kapkodunk, nem erőltetünk át semmit a szűk helyeken.
  • Szükség esetén burkolatot vagy védőeszközöket használunk az érzékeny felületek védelmére.
  • Csak megfelelő technikával mozgatjuk a bútorokat, hogy a falak és a padló ne sérüljön.

9.4. Mi történik, ha az ajtó vagy fal túl szűk, és kockázatos az elszállítás?

Ilyen esetekben előre jelezzük az ügyfélnek a lehetséges kockázatokat. Ha az ügyfél kérésére így is nekifogunk a szállításnak, akkor csak az ügyfél felelősségére végezzük el a munkát.

9.5. Mi történik, ha a padló megsérül az elszállítás során?

Ha a sérülést mi okoztuk, mi álljuk a javítás költségét. Ezért dolgozunk kiemelt figyelemmel, hogy ezt elkerüljük.

9.6. Mi történik, ha a lépcsőházban vagy közös területen keletkezik kár?

Ha a ház vagy társasház közös területén keletkezik sérülés a mi hibánkból, akkor ugyanúgy vállaljuk érte a felelősséget, és a helyreállítás költségét mi álljuk.

9.7. Van olyan helyzet, amikor nem vállalnak felelősséget a helyszíni sérülésekért?

Igen, például:

  • Ha a bútor méretei túl nagyok a rendelkezésre álló helyhez képest, és az ügyfél kéri, hogy ennek ellenére próbáljuk meg kiszállítani.
  • Ha a helyszín már eleve sérült, és a mozgatás során ez tovább súlyosbodik.
  • Ha az ügyfél nem tájékoztat előre egy különösen sérülékeny vagy érzékeny helyszíni körülményről.

9.8. Mi történik, ha utólag talál sérülést, amiről nem volt szó az elszállítás során?

Minden elszállítás során átbeszéljük és ellenőrizzük a helyszínt, hogy azonnal kiderüljön, ha sérülés történik. Ha az ügyfél napokkal később jelez egy problémát, azt sajnos már nem tudjuk felelősséggel vállalni, mert nem biztos, hogy az elszállítás során történt.

9.9. Miért fontos a precíz és figyelmes munka a helyszíni sérülések elkerüléséhez?

Mert a lakás, ház vagy lépcsőház állapota ugyanolyan fontos, mint maga a bútor. Nem az a célunk, hogy egy bútor elszállítása közben más kárt okozzunk, ezért minden mozdulatunkat előre megtervezzük.

9.10. Miért érdemes olyan szolgáltatót választani, aki felelősséget vállal a helyszíni munkájáért?

Mert egy korrekt szolgáltató nemcsak elszállítja a bútort, hanem vállalja a következményeket is. A felelősségvállalás a tisztességes munkavégzés alapja, és ez az ügyfél számára is megnyugtató biztosíték.

10. HELYSZÍNBIZTOSÍTÁS – GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK 🚧🛠️

10.1. Kell parkolót biztosítanom a szállítóknak?

Igen, ha lehetséges, kérjük, hogy az épülethez minél közelebb biztosítson parkolóhelyet. Szűk utcákban vagy fizetős övezetekben különösen fontos a megfelelő parkolás, mert ez nagyban megkönnyíti és gyorsítja az elszállítást.

10.2. Hogyan történik a lakásba való bejutás?

Kérjük, hogy a kapucsengő vagy egyéb bejutási mód részleteit előre jelezze számunkra. Ha beléptető rendszer vagy biztonsági kapu van, biztosítsa, hogy kollégáink gond nélkül be tudjanak jutni.

10.3. Mit jelent a „szabad mozgástér biztosítása” a lakáson belül?

Az elszállítás gördülékenysége érdekében fontos, hogy a bútorokat akadálymentesen elérjük. Kérjük, hogy az útvonalból távolítsa el az akadályokat, például kisebb bútorokat, dísztárgyakat, hogy kollégáink könnyen hozzáférjenek az elszállítandó tárgyakhoz.

10.4. Van lift az épületben, használható a szállításhoz?

Ha az épületben van lift, kérjük, előzetesen jelezze, hogy az alkalmas-e a bútorok szállítására. Ha csak lépcsőn lehetséges a szállítás, kérjük, vegye figyelembe, hogy nagyobb, nehezebb tárgyaknál ez plusz erőfeszítést igényelhet.

10.5. Kertes ház esetén kell valamit előkészítenem?

Igen, kérjük, hogy biztosítsa a kijárat szabad megközelítését (pl. kapu kinyitása, járda akadálymentesítése), hogy a bútorokat könnyedén ki tudjuk vinni az autóhoz.

10.6. Mi a teendő a törékeny tárgyakkal az elszállítás előtt?

A szállítási útvonalon lévő törékeny tárgyakat (pl. tükrök, vázák, üvegfelületek) érdemes előre eltávolítani, hogy ne sérüljenek meg a szállítás közben.

10.7. Mit kell tennem az elszállítandó bútorokkal?

Kérjük, hogy a bútorokat lehetőség szerint ürítse ki (pl. szekrények, fiókok). Kanapékat, ágyakat pedig takarók és párnák nélkül adják át, hogy könnyebb legyen a mozgatásuk.

10.8. Vállalják szennyezett vagy állati szőrös bútorok szállítását?

Nem, kizárólag tiszta, jó állapotú, állati szőr- és szennyeződésmentes bútorokat tudunk ingyen elszállítani. Ágyi poloskás, erősen szennyezett vagy dohosszagú bútorokat semmilyen esetben nem veszünk át ingyen. A poloskás (ágyi) bútorokat semmilyen esetben nem szállítjuk el.

10.9. Mi történik, ha az épület vagy a környezet nehezen megközelíthető?

Amennyiben az épületben szűk folyosók, meredek lépcsők vagy parkolási nehézségek adódnak, kérjük, ezt előre jelezze nekünk, hogy ennek megfelelően tudjunk készülni.

10.10. Hogyan tudom biztosítani, hogy időben és gördülékenyen történjen az elszállítás?

Fontos, hogy az egyeztetett időpontban elérhető legyen a megadott telefonszámon, hogy az érkezés előtt egyeztethessünk. Ha az időpont mégsem megfelelő, kérjük, ezt előre jelezze, hogy rugalmasan tudjuk módosítani.

ℹ 1. Általános működés

1.1. Mi az IBE szolgáltatás lényege?

Az IBE egy ingyenes bútor- és tárgyszállítási szolgáltatás, amely kizárólag olyan bútorokat és tárgyakat fogad el, amelyek jó állapotúak és újraértékesíthetők. A cél egy fenntartható és kölcsönösen előnyös modell megvalósítása.

1.2. Ki veheti igénybe az ingyenes bútor elszállítást?

Bárki, aki megfelel a szolgáltatás feltételeinek, azaz értékesíthető állapotú és viszonylag új (max. 5-10 éves) bútort kíván elszállíttatni.

1.3. Valóban teljesen ingyenes a szolgáltatás? Van valamilyen rejtett költség?

Igen, a szolgáltatás teljesen ingyenes, amennyiben a bútor vagy tárgy megfelel a feltételeknek. Nincsenek rejtett költségek.

🛋️ 2. Elszállítható bútorok és egyéb tárgyak

2.1. Milyen bútorokat vesznek át ingyenesen?

Modern, megkímélt állapotú bútorokat, amelyek max. 5-10 évesek.

2.2. Milyen feltételeknek kell megfelelnie a bútornak?

Megkímélt, tiszta, füstmentes, foltmentes, és nem sérült bútorokat veszünk át, amik bármilyen negatív behatástól mentesek.

❌ 3. Milyen tárgyakat NEM szállítanak el?

3.1. Bármilyen bútort el tudnak szállítani?

Nem, csak jó állapotú, használható bútorokat veszünk át. A sérült, törött, hiányos vagy rossz állapotú darabokat nem tudjuk elszállítani, mert ezeknek nincs további hasznosítási lehetőségük.

3.2. El tudják szállítani a teljesen szétesett, törött bútorokat?

Nem, mert ezek már nem alkalmasak használatra, és az elszállításuk lomtalanításnak minősülne, amit nem végzünk.

🖊️ 4. Kapcsolatfelvétel és ügyintézés

4.1. Hogyan tudok kapcsolatba lépni Önökkel?

Elsősorban telefonon vagy üzenetben érdemes keresni minket.

4.2. E-mailben vagy telefonon jobb jelentkezni?

Telefonon gyorsabb, mert az üzeneteket nem mindig tudjuk azonnal feldolgozni.

4.3. Miért kell előre képeket küldeni a bútorokról?

A képek alapján tudjuk eldönteni, hogy a bútor megfelel-e az átvételi feltételeknek, így elkerülhető a felesleges kiszállás.

4.4. Milyen adatokat kell megadni az ajánlatkéréshez?

  • A bútor típusa és állapota, mérete
  • Képek (különböző szögekből), takarás nélkül
  • Cím (kerület, emelet, stb., pontos adatok elsőre nem szükségesek) és elérhetőség

4.5. Kell előre időpontot egyeztetni?

Igen, mert a szállításunk szervezett módon zajlik, és előre egyeztetett időpontokban dolgozunk.

4.6. Hogyan kapok visszaigazolást a kapcsolatfelvételről?

Telefonon vagy üzenetben értesítjük.

4.7. Mi történik, ha a megbeszélt időpontban nem vagyok otthon?

Ebben az esetben elmarad az átvétel, és újabb megbízásra sincs lehetőség.

4.8. Kérhetek új időpontot, ha közbejön valami?

Igen, de kérjük, hogy ezt minél előbb jelezze felénk.

4.9. Mennyi időn belül kapok választ az ajánlatkérésemre?

Általában néhány órán belül válaszolunk, de ez változhat 24-48 órára. Ha nincs válasz, kérjük, keressen az elérhetőségeinken bizalommal.

4.10. Van lehetőség személyes konzultációra?

Nincs, minden egyeztetés telefonon vagy üzenetben zajlik.

❓ 5. Egyéb kérdések és félreértések

5.1. A szolgáltatás valóban ingyenes, vagy van rejtett költség?

Szolgáltatásunk ingyenes, de csak bizonyos feltételek mellett.

5.2. Miért nem tudnak minden bútort átvenni?

Mert csak jó állapotú, értékesíthető, használható, nem hibás darabokat tudunk továbbadni.

5.3. Miért kell a bútoroknak jó állapotúnak lenniük?

Mert csak olyan bútorokat tudunk elszállítani, amelyeket mások is szívesen használnának.

5.4. Az Önök szolgáltatása jótékonysági?

Nem, ez egy befektetés-alapú szolgáltatás, nem nonprofit tevékenység.

5.5. Mit jelent az, hogy ez egy befektetés-alapú szolgáltatás?

A szállított bútorokat továbbértékesítjük vagy más módon hasznosítjuk, ezért csak a jobb állapotú darabokat tudjuk átvenni.

5.6. Önök használják fel a bútorokat?

Nem, a bútorok továbbértékesítésre vagy átruházásra kerülnek.

5.7. Hogyan tudom támogatni az Önök működését?

Szolgáltatásunk nem jótékonysági alapú, így erre nincs lehetőség.

5.8. Miért van szükség szigorú feltételekre?

Azért, mert ellenkező esetben lomtalanítás lenne, amit nem lehet fenntartható módon működtetni.

5.9. Mi történik az átvett bútorokkal?

Új gazdára találnak, továbbértékesítés vagy más formában történő újrafelhasználás útján.

5.10. Tudnak segíteni az adományozás megszervezésében?

Esetenként javasolhatunk szervezeteket, de ez nem része a szolgáltatásunknak.

💳 6. Fizetéssel kapcsolatos kérdések

6.1. Ha a bútorom nem felel meg az ingyenes elszállítás feltételeinek, akkor is van lehetőség a szállításra?

Igen, de ebben az esetben a szállítás díjköteles, mivel az ingyenes szolgáltatás csak bizonyos feltételek teljesülése esetén vehető igénybe.

6.2. Kötelező-e fizetnem, ha nem felelek meg az ingyenes feltételeknek?

Nem, semmilyen kötelezettség nincs. Ha nem kíván fizetni a szállításért, más megoldásokat kereshet.

6.3. Milyen esetekben kell fizetni az elszállításért?

  • A bútor túlzottan sérült vagy elhasználódott, így nem tudjuk továbbadni.
  • A bútor nagyméretű és bonyolult a mozgatása.
  • A bútorokat nem lehet könnyen megközelíteni, például nincs lift vagy szűk helyen kell mozgatni.

6.4. Mennyibe kerül a fizetős szállítás?

A díjazás esetfüggő, és a pontos összeg a bútor állapotától, méretétől és a helyszíntől függ.

6.5. Van lehetőség arra, hogy a szállítási díjat csökkentsék vagy elengedjék?

Az ingyenes elszállítás csak a feltételeknek megfelelő bútorok esetében elérhető.

6.6. Miért nem szállítanak el mindent ingyen, ha egyszer úgyis tovább eladják a bútorokat?

Mert a szállítás is költségekkel jár: idő, munkaerő, járműhasználat, üzemanyag.

6.7. Hogyan bizonyítható, hogy megbízható szolgáltatók?

Rendelkezünk referenciákkal és visszajelzésekkel korábbi ügyfelektől.

6.8. Kapok számlát vagy bizonylatot, ha fizetős a szállítás?

Igen, minden fizetős szállításról számlát biztosítunk.

6.9. Ha fizetek a szállításért, biztosan elszállítják a bútort?

Igen, amennyiben az egyeztetett feltételek teljesülnek.

6.10. Hogyan lehet eldönteni, hogy érdemes-e fizetni a szállításért?

Ez egyéni döntés, de érdemes mérlegelni az időt, energiát és költségeket.

🤝 7. Az ingyenes szolgáltatás felfogása és tiszteletteljes kommunikáció

7.1. Miért nem lehet minden bútort ingyen elszállítani?

Az ingyenes szolgáltatás célja, hogy használható, jó állapotú bútorok új gazdára találjanak. Nem egyenlő a lomtalanítással vagy hulladékelszállítással.

7.2. Miért van különbség egy jó állapotú és egy lelakott bútor között?

Mert az állapot és használhatóság a mérvadó, nem az életkor.

7.3. Miért nem tisztességes elvárás, hogy bármit ingyen elszállítsunk?

A szállítás idő-, munka- és költségigényes folyamat.

7.4. Miért nem fogadjuk el a gúnyos vagy szarkasztikus megjegyzéseket?

A tiszteletteljes kommunikáció alapvető követelmény.

7.5. „De hát mások is ingyen adják a bútort, miért válogatnak?”

Mert az ingyenesség nem egyenlő azzal, hogy bármit elhozunk.

7.6. Miért nem válaszolunk a rosszindulatú üzenetekre?

Mert csak korrekt és tiszteletteljes kommunikációra építünk.

7.7. „Akkor mégis ki jogosult ingyenes elszállításra?”

Akinek van jó állapotú, használható bútorja.

7.8. Miért nem fogadunk el „csak egy kis javításra szorul” bútorokat?

Mert a „kis javítás” is jelentős munka lehet.

7.9. „Ha nem viszik el, akkor nekem kell kidobni, de az drága!”

A lomtalanítás költségei nem hárulhatnak automatikusan ránk.

7.10. Miért érdemes tisztelettel és korrekt módon kommunikálni?

Mert így lehet érdemi párbeszédet folytatni.

🏆 8. Megbízhatóság és korrekt cégválasztás – Hogyan döntsön jól?

8.1. Miért fontos, hogy megbízható céget válasszon?

A megbízhatóság azt jelenti, hogy a szolgáltatás pontosan azt nyújtja, amit ígér.

8.2. Hogyan lehet eldönteni, hogy egy cég korrekt?

Érdemes utánanézni az ügyfélvéleményeknek, feltételeknek, elérhetőségnek.

8.3. Miért nem érdemes csak az ingyenesség alapján dönteni?

Mert sok helyen ígérnek ingyenességet, de lehetnek rejtett költségek.

8.4. Mit jelent az, hogy egy cég korrekt?

Előre világosan közli a feltételeit, nem ígér olyat, amit nem tud betartani.

8.5. Hogyan lehet utánajárni egy szolgáltató megbízhatóságának?

Kérjen véleményeket olyanoktól, akik már igénybe vették a szolgáltatást.

8.6. Milyen kérdéseket érdemes feltenni egy szolgáltatónak?

Pontosan milyen feltételek mellett ingyenes a szolgáltatás?

8.7. Miért előnyös egy referenciákkal rendelkező céget választani?

Mert más ügyfelek visszajelzései igazolják a megbízhatóságot.

8.8. Miért számít a kommunikáció minősége?

Ha egy cég nehezen elérhető vagy következetlen, az probléma lehet.

8.9. Hogyan lehet elkerülni a megbízhatatlan szolgáltatókat?

Ha egy cég túl sokat ígér, de nem tud konkrétumokat mondani, az gyanús.

8.10. Miért érdemes minket választani?

Mert pontosan, megbízhatóan dolgozunk, és előre tisztázunk minden feltételt.

🔒 9. Felelősségvállalás a helyszíni munkavégzés során

9.1. Vállalnak felelősséget a lakás, ház és környezet épségéért az elszállítás során?

Igen, kiemelt figyelemmel dolgozunk, hogy a helyszínen semmilyen kár ne keletkezzen. Munkánk során ügyelünk az ajtófélfákra, falakra, padlóra, lépcsőkorlátokra, és minden olyan területre, amely érintett lehet a bútorok mozgatása során.

9.2. Mi történik, ha véletlenül sérülést okoznak a falban, ajtófélfában vagy egyéb helyszíni elemben?

Ha hibázunk, nem keresünk kifogásokat, nem magyarázkodunk – az általunk okozott kárt mi álljuk és gondoskodunk a helyreállításról.

9.3. Milyen elővigyázatossági intézkedéseket tesznek a helyszíni sérülések elkerülésére?

  • Előzetesen felmérjük a terepet, hogy hogyan lehet a bútort a legbiztonságosabban kihozni.
  • Óvatosan mozgunk, nem kapkodunk, nem erőltetünk át semmit a szűk helyeken.
  • Szükség esetén burkolatot vagy védőeszközöket használunk az érzékeny felületek védelmére.
  • Csak megfelelő technikával mozgatjuk a bútorokat, hogy a falak és a padló ne sérüljön.

9.4. Mi történik, ha az ajtó vagy fal túl szűk, és kockázatos az elszállítás?

Ilyen esetekben előre jelezzük az ügyfélnek a lehetséges kockázatokat. Ha az ügyfél kérésére így is nekifogunk a szállításnak, akkor csak az ügyfél felelősségére végezzük el a munkát.

9.5. Mi történik, ha a padló megsérül az elszállítás során?

Ha a sérülést mi okoztuk, mi álljuk a javítás költségét. Ezért dolgozunk kiemelt figyelemmel, hogy ezt elkerüljük.

9.6. Mi történik, ha a lépcsőházban vagy közös területen keletkezik kár?

Ha a ház vagy társasház közös területén keletkezik sérülés a mi hibánkból, akkor ugyanúgy vállaljuk érte a felelősséget, és a helyreállítás költségét mi álljuk.

9.7. Van olyan helyzet, amikor nem vállalnak felelősséget a helyszíni sérülésekért?

Igen, például:

  • Ha a bútor méretei túl nagyok a rendelkezésre álló helyhez képest, és az ügyfél kéri, hogy ennek ellenére próbáljuk meg kiszállítani.
  • Ha a helyszín már eleve sérült, és a mozgatás során ez tovább súlyosbodik.
  • Ha az ügyfél nem tájékoztat előre egy különösen sérülékeny vagy érzékeny helyszíni körülményről.

9.8. Mi történik, ha utólag talál sérülést, amiről nem volt szó az elszállítás során?

Minden elszállítás során átbeszéljük és ellenőrizzük a helyszínt, hogy azonnal kiderüljön, ha sérülés történik. Ha az ügyfél napokkal később jelez egy problémát, azt sajnos már nem tudjuk felelősséggel vállalni, mert nem biztos, hogy az elszállítás során történt.

9.9. Miért fontos a precíz és figyelmes munka a helyszíni sérülések elkerüléséhez?

Mert a lakás, ház vagy lépcsőház állapota ugyanolyan fontos, mint maga a bútor. Nem az a célunk, hogy egy bútor elszállítása közben más kárt okozzunk, ezért minden mozdulatunkat előre megtervezzük.

9.10. Miért érdemes olyan szolgáltatót választani, aki felelősséget vállal a helyszíni munkájáért?

Mert egy korrekt szolgáltató nemcsak elszállítja a bútort, hanem vállalja a következményeket is. A felelősségvállalás a tisztességes munkavégzés alapja, és ez az ügyfél számára is megnyugtató biztosíték.

🚛 10. Helyszínbiztosítás

10.1. Kell parkolót biztosítanom a szállítóknak?

Igen, ha lehetséges, kérjük, hogy az épülethez minél közelebb biztosítson parkolóhelyet. Szűk utcákban vagy fizetős övezetekben különösen fontos a megfelelő parkolás, mert ez nagyban megkönnyíti és gyorsítja az elszállítást.

10.2. Hogyan történik a lakásba való bejutás?

Kérjük, hogy a kapucsengő vagy egyéb bejutási mód részleteit előre jelezze számunkra. Ha beléptető rendszer vagy biztonsági kapu van, biztosítsa, hogy kollégáink gond nélkül be tudjanak jutni.

10.3. Mit jelent a „szabad mozgástér biztosítása” a lakáson belül?

Az elszállítás gördülékenysége érdekében fontos, hogy a bútorokat akadálymentesen elérjük. Kérjük, hogy az útvonalból távolítsa el az akadályokat, például kisebb bútorokat, dísztárgyakat, hogy kollégáink könnyen hozzáférjenek az elszállítandó tárgyakhoz.

10.4. Van lift az épületben, használható a szállításhoz?

Ha az épületben van lift, kérjük, előzetesen jelezze, hogy az alkalmas-e a bútorok szállítására. Ha csak lépcsőn lehetséges a szállítás, kérjük, vegye figyelembe, hogy nagyobb, nehezebb tárgyaknál ez plusz erőfeszítést igényelhet.

10.5. Kertes ház esetén kell valamit előkészítenem?

Igen, kérjük, hogy biztosítsa a kijárat szabad megközelítését (pl. kapu kinyitása, járda akadálymentesítése), hogy a bútorokat könnyedén ki tudjuk vinni az autóhoz.

10.6. Mi a teendő a törékeny tárgyakkal az elszállítás előtt?

A szállítási útvonalon lévő törékeny tárgyakat (pl. tükrök, vázák, üvegfelületek) érdemes előre eltávolítani, hogy ne sérüljenek meg a szállítás közben.

10.7. Mit kell tennem az elszállítandó bútorokkal?

Kérjük, hogy a bútorokat lehetőség szerint ürítse ki (pl. szekrények, fiókok). Kanapékat, ágyakat pedig takarók és párnák nélkül adják át, hogy könnyebb legyen a mozgatásuk.

10.8. Vállalják szennyezett vagy állati szőrös bútorok szállítását?

Nem, kizárólag tiszta, jó állapotú, állati szőr- és szennyeződésmentes bútorokat tudunk ingyen elszállítani. Ágyi poloskás, erősen szennyezett vagy dohosszagú bútorokat semmilyen esetben nem veszünk át ingyen. A poloskás (ágyi) bútorokat semmilyen esetben nem szállítjuk el.

10.9. Mi történik, ha az épület vagy a környezet nehezen megközelíthető?

Amennyiben az épületben szűk folyosók, meredek lépcsők vagy parkolási nehézségek adódnak, kérjük, ezt előre jelezze nekünk, hogy ennek megfelelően tudjunk készülni.

10.10. Hogyan tudom biztosítani, hogy időben és gördülékenyen történjen az elszállítás?

Fontos, hogy az egyeztetett időpontban elérhető legyen a megadott telefonszámon, hogy az érkezés előtt egyeztethessünk. Ha az időpont mégsem megfelelő, kérjük, ezt előre jelezze, hogy rugalmasan tudjuk módosítani.

Ingyenes bútor elszállításhoz
vegye fel velünk a kapcsolatot!

1. Általános működés

1.1. Mi az IBE szolgáltatás lényege?

Az IBE egy ingyenes bútor- és tárgyszállítási szolgáltatás, amely kizárólag olyan bútorokat és tárgyakat fogad el, amelyek jó állapotúak és újraértékesíthetők. A cél egy fenntartható és kölcsönösen előnyös modell megvalósítása.

1.2. Ki veheti igénybe az ingyenes bútor elszállítást?

Bárki, aki megfelel a szolgáltatás feltételeinek, azaz értékesíthető állapotú és viszonylag új (max. 5-10 éves) bútort kíván elszállíttatni.

1.3. Valóban teljesen ingyenes a szolgáltatás? Van valamilyen rejtett költség?

Igen, a szolgáltatás teljesen ingyenes, amennyiben a bútor vagy tárgy megfelel a feltételeknek. Nincsenek rejtett költségek.

2. Elszállítható bútorok és egyéb tárgyak

2.1. Milyen bútorokat vesznek át ingyenesen?

Modern, megkímélt állapotú bútorokat, amelyek max. 5-10 évesek.

2.2. Milyen feltételeknek kell megfelelnie a bútornak?

Megkímélt, tiszta, füstmentes, foltmentes, és nem sérült bútorokat veszünk át, amik bármilyen negatív behatástól mentesek.

3. Milyen tárgyakat NEM szállítanak el?

3.1. Bármilyen bútort el tudnak szállítani?

Nem, csak jó állapotú, használható bútorokat veszünk át. A sérült, törött, hiányos vagy rossz állapotú darabokat nem tudjuk elszállítani, mert ezeknek nincs további hasznosítási lehetőségük.

3.2. El tudják szállítani a teljesen szétesett, törött bútorokat?

Nem, mert ezek már nem alkalmasak használatra, és az elszállításuk lomtalanításnak minősülne, amit nem végzünk.

4. Kapcsolatfelvétel és ügyintézés

4.1. Hogyan tudok kapcsolatba lépni Önökkel?

Elsősorban telefonon vagy üzenetben érdemes keresni minket.

4.2. E-mailben vagy telefonon jobb jelentkezni?

Telefonon gyorsabb, mert az üzeneteket nem mindig tudjuk azonnal feldolgozni.

4.3. Miért kell előre képeket küldeni a bútorokról?

A képek alapján tudjuk eldönteni, hogy a bútor megfelel-e az átvételi feltételeknek, így elkerülhető a felesleges kiszállás.

4.4. Milyen adatokat kell megadni az ajánlatkéréshez?

  • A bútor típusa és állapota, mérete
  • Képek (különböző szögekből), takarás nélkül
  • Cím (kerület, emelet, stb., pontos adatok elsőre nem szükségesek) és elérhetőség

4.5. Kell előre időpontot egyeztetni?

Igen, mert a szállításunk szervezett módon zajlik, és előre egyeztetett időpontokban dolgozunk.

4.6. Hogyan kapok visszaigazolást a kapcsolatfelvételről?

Telefonon vagy üzenetben értesítjük.

4.7. Mi történik, ha a megbeszélt időpontban nem vagyok otthon?

Ebben az esetben elmarad az átvétel, és újabb megbízásra sincs lehetőség.

4.8. Kérhetek új időpontot, ha közbejön valami?

Igen, de kérjük, hogy ezt minél előbb jelezze felénk.

4.9. Mennyi időn belül kapok választ az ajánlatkérésemre?

Általában néhány órán belül válaszolunk, de ez változhat 24-48 órára. Ha nincs válasz, kérjük, keressen az elérhetőségeinken bizalommal.

4.10. Van lehetőség személyes konzultációra?

Nincs, minden egyeztetés telefonon vagy üzenetben zajlik.

5. Egyéb kérdések és félreértések

5.1. A szolgáltatás valóban ingyenes, vagy van rejtett költség?

Szolgáltatásunk ingyenes, de csak bizonyos feltételek mellett.

5.2. Miért nem tudnak minden bútort átvenni?

Mert csak jó állapotú, értékesíthető, használható, nem hibás darabokat tudunk továbbadni.

5.3. Miért kell a bútoroknak jó állapotúnak lenniük?

Mert csak olyan bútorokat tudunk elszállítani, amelyeket mások is szívesen használnának.

5.4. Az Önök szolgáltatása jótékonysági?

Nem, ez egy befektetés-alapú szolgáltatás, nem nonprofit tevékenység.

5.5. Mit jelent az, hogy ez egy befektetés-alapú szolgáltatás?

A szállított bútorokat továbbértékesítjük vagy más módon hasznosítjuk, ezért csak a jobb állapotú darabokat tudjuk átvenni.

5.6. Önök használják fel a bútorokat?

Nem, a bútorok továbbértékesítésre vagy átruházásra kerülnek.

5.7. Hogyan tudom támogatni az Önök működését?

Szolgáltatásunk nem jótékonysági alapú, így erre nincs lehetőség.

5.8. Miért van szükség szigorú feltételekre?

Azért, mert ellenkező esetben lomtalanítás lenne, amit nem lehet fenntartható módon működtetni.

5.9. Mi történik az átvett bútorokkal?

Új gazdára találnak, továbbértékesítés vagy más formában történő újrafelhasználás útján.

5.10. Tudnak segíteni az adományozás megszervezésében?

Esetenként javasolhatunk szervezeteket, de ez nem része a szolgáltatásunknak.

6. Fizetéssel kapcsolatos kérdések

6.1. Ha a bútorom nem felel meg az ingyenes elszállítás feltételeinek, akkor is van lehetőség a szállításra?

Igen, de ebben az esetben a szállítás díjköteles, mivel az ingyenes szolgáltatás csak bizonyos feltételek teljesülése esetén vehető igénybe.

6.2. Kötelező-e fizetnem, ha nem felelek meg az ingyenes feltételeknek?

Nem, semmilyen kötelezettség nincs. Ha nem kíván fizetni a szállításért, más megoldásokat kereshet.

6.3. Milyen esetekben kell fizetni az elszállításért?

  • A bútor túlzottan sérült vagy elhasználódott, így nem tudjuk továbbadni.
  • A bútor nagyméretű és bonyolult a mozgatása.
  • A bútorokat nem lehet könnyen megközelíteni, például nincs lift vagy szűk helyen kell mozgatni.

6.4. Mennyibe kerül a fizetős szállítás?

A díjazás esetfüggő, és a pontos összeg a bútor állapotától, méretétől és a helyszíntől függ.

6.5. Van lehetőség arra, hogy a szállítási díjat csökkentsék vagy elengedjék?

Az ingyenes elszállítás csak a feltételeknek megfelelő bútorok esetében elérhető.

6.6. Miért nem szállítanak el mindent ingyen, ha egyszer úgyis tovább eladják a bútorokat?

Mert a szállítás is költségekkel jár: idő, munkaerő, járműhasználat, üzemanyag.

6.7. Hogyan bizonyítható, hogy megbízható szolgáltatók?

Rendelkezünk referenciákkal és visszajelzésekkel korábbi ügyfelektől.

6.8. Kapok számlát vagy bizonylatot, ha fizetős a szállítás?

Igen, minden fizetős szállításról számlát biztosítunk.

6.9. Ha fizetek a szállításért, biztosan elszállítják a bútort?

Igen, amennyiben az egyeztetett feltételek teljesülnek.

6.10. Hogyan lehet eldönteni, hogy érdemes-e fizetni a szállításért?

Ez egyéni döntés, de érdemes mérlegelni az időt, energiát és költségeket.

7. Az ingyenes szolgáltatás felfogása és tiszteletteljes kommunikáció

7.1. Miért nem lehet minden bútort ingyen elszállítani?

Az ingyenes szolgáltatás célja, hogy használható, jó állapotú bútorok új gazdára találjanak. Nem egyenlő a lomtalanítással vagy hulladékelszállítással.

7.2. Miért van különbség egy jó állapotú és egy lelakott bútor között?

Mert az állapot és használhatóság a mérvadó, nem az életkor.

7.3. Miért nem tisztességes elvárás, hogy bármit ingyen elszállítsunk?

A szállítás idő-, munka- és költségigényes folyamat.

7.4. Miért nem fogadjuk el a gúnyos vagy szarkasztikus megjegyzéseket?

A tiszteletteljes kommunikáció alapvető követelmény.

7.5. "De hát mások is ingyen adják a bútort, miért válogatnak?"

Mert az ingyenesség nem egyenlő azzal, hogy bármit elhozunk.

7.6. Miért nem válaszolunk a rosszindulatú üzenetekre?

Mert csak korrekt és tiszteletteljes kommunikációra építünk.

7.7. "Akkor mégis ki jogosult ingyenes elszállításra?"

Akinek van jó állapotú, használható bútorja.

7.8. Miért nem fogadunk el "csak egy kis javításra szorul" bútorokat?

Mert a "kis javítás" is jelentős munka lehet.

7.9. "Ha nem viszik el, akkor nekem kell kidobni, de az drága!"

A lomtalanítás költségei nem hárulhatnak automatikusan ránk.

7.10. Miért érdemes tisztelettel és korrekt módon kommunikálni?

Mert így lehet érdemi párbeszédet folytatni.

8. Megbízhatóság és korrekt cégválasztás – Hogyan döntsön jól?

8.1. Miért fontos, hogy megbízható céget válasszon?

A megbízhatóság azt jelenti, hogy a szolgáltatás pontosan azt nyújtja, amit ígér.

8.2. Hogyan lehet eldönteni, hogy egy cég korrekt?

Érdemes utánanézni az ügyfélvéleményeknek, feltételeknek, elérhetőségnek.

8.3. Miért nem érdemes csak az ingyenesség alapján dönteni?

Mert sok helyen ígérnek ingyenességet, de lehetnek rejtett költségek.

8.4. Mit jelent az, hogy egy cég korrekt?

Előre világosan közli a feltételeit, nem ígér olyat, amit nem tud betartani.

8.5. Hogyan lehet utánajárni egy szolgáltató megbízhatóságának?

Kérjen véleményeket olyanoktól, akik már igénybe vették a szolgáltatást.

8.6. Milyen kérdéseket érdemes feltenni egy szolgáltatónak?

Pontosan milyen feltételek mellett ingyenes a szolgáltatás?

8.7. Miért előnyös egy referenciákkal rendelkező céget választani?

Mert más ügyfelek visszajelzései igazolják a megbízhatóságot.

8.8. Miért számít a kommunikáció minősége?

Ha egy cég nehezen elérhető vagy következetlen, az probléma lehet.

8.9. Hogyan lehet elkerülni a megbízhatatlan szolgáltatókat?

Ha egy cég túl sokat ígér, de nem tud konkrétumokat mondani, az gyanús.

8.10. Miért érdemes minket választani?

Mert pontosan, megbízhatóan dolgozunk, és előre tisztázunk minden feltételt.

9. Felelősségvállalás a helyszíni munkavégzés során

9.1. Vállalnak felelősséget a lakás, ház és környezet épségéért az elszállítás során?

Igen, kiemelt figyelemmel dolgozunk, hogy a helyszínen semmilyen kár ne keletkezzen. Munkánk során ügyelünk az ajtófélfákra, falakra, padlóra, lépcsőkorlátokra, és minden olyan területre, amely érintett lehet a bútorok mozgatása során.

9.2. Mi történik, ha véletlenül sérülést okoznak a falban, ajtófélfában vagy egyéb helyszíni elemben?

Ha hibázunk, nem keresünk kifogásokat, nem magyarázkodunk – az általunk okozott kárt mi álljuk és gondoskodunk a helyreállításról.

9.3. Milyen elővigyázatossági intézkedéseket tesznek a helyszíni sérülések elkerülésére?

  • Előzetesen felmérjük a terepet, hogy hogyan lehet a bútort a legbiztonságosabban kihozni.
  • Óvatosan mozgunk, nem kapkodunk, nem erőltetünk át semmit a szűk helyeken.
  • Szükség esetén burkolatot vagy védőeszközöket használunk az érzékeny felületek védelmére.
  • Csak megfelelő technikával mozgatjuk a bútorokat, hogy a falak és a padló ne sérüljön.

9.4. Mi történik, ha az ajtó vagy fal túl szűk, és kockázatos az elszállítás?

Ilyen esetekben előre jelezzük az ügyfélnek a lehetséges kockázatokat. Ha az ügyfél kérésére így is nekifogunk a szállításnak, akkor csak az ügyfél felelősségére végezzük el a munkát.

9.5. Mi történik, ha a padló megsérül az elszállítás során?

Ha a sérülést mi okoztuk, mi álljuk a javítás költségét. Ezért dolgozunk kiemelt figyelemmel, hogy ezt elkerüljük.

9.6. Mi történik, ha a lépcsőházban vagy közös területen keletkezik kár?

Ha a ház vagy társasház közös területén keletkezik sérülés a mi hibánkból, akkor ugyanúgy vállaljuk érte a felelősséget, és a helyreállítás költségét mi álljuk.

9.7. Van olyan helyzet, amikor nem vállalnak felelősséget a helyszíni sérülésekért?

Igen, például:

  • Ha a bútor méretei túl nagyok a rendelkezésre álló helyhez képest, és az ügyfél kéri, hogy ennek ellenére próbáljuk meg kiszállítani.
  • Ha a helyszín már eleve sérült, és a mozgatás során ez tovább súlyosbodik.
  • Ha az ügyfél nem tájékoztat előre egy különösen sérülékeny vagy érzékeny helyszíni körülményről.

9.8. Mi történik, ha utólag talál sérülést, amiről nem volt szó az elszállítás során?

Minden elszállítás során átbeszéljük és ellenőrizzük a helyszínt, hogy azonnal kiderüljön, ha sérülés történik. Ha az ügyfél napokkal később jelez egy problémát, azt sajnos már nem tudjuk felelősséggel vállalni, mert nem biztos, hogy az elszállítás során történt.

9.9. Miért fontos a precíz és figyelmes munka a helyszíni sérülések elkerüléséhez?

Mert a lakás, ház vagy lépcsőház állapota ugyanolyan fontos, mint maga a bútor. Nem az a célunk, hogy egy bútor elszállítása közben más kárt okozzunk, ezért minden mozdulatunkat előre megtervezzük.

9.10. Miért érdemes olyan szolgáltatót választani, aki felelősséget vállal a helyszíni munkájáért?

Mert egy korrekt szolgáltató nemcsak elszállítja a bútort, hanem vállalja a következményeket is. A felelősségvállalás a tisztességes munkavégzés alapja, és ez az ügyfél számára is megnyugtató biztosíték.

10. Helyszínbiztosítás

10.1. Kell parkolót biztosítanom a szállítóknak?

Igen, ha lehetséges, kérjük, hogy az épülethez minél közelebb biztosítson parkolóhelyet. Szűk utcákban vagy fizetős övezetekben különösen fontos a megfelelő parkolás, mert ez nagyban megkönnyíti és gyorsítja az elszállítást.

10.2. Hogyan történik a lakásba való bejutás?

Kérjük, hogy a kapucsengő vagy egyéb bejutási mód részleteit előre jelezze számunkra. Ha beléptető rendszer vagy biztonsági kapu van, biztosítsa, hogy kollégáink gond nélkül be tudjanak jutni.

10.3. Mit jelent a „szabad mozgástér biztosítása” a lakáson belül?

Az elszállítás gördülékenysége érdekében fontos, hogy a bútorokat akadálymentesen elérjük. Kérjük, hogy az útvonalból távolítsa el az akadályokat, például kisebb bútorokat, dísztárgyakat, hogy kollégáink könnyen hozzáférjenek az elszállítandó tárgyakhoz.

10.4. Van lift az épületben, használható a szállításhoz?

Ha az épületben van lift, kérjük, előzetesen jelezze, hogy az alkalmas-e a bútorok szállítására. Ha csak lépcsőn lehetséges a szállítás, kérjük, vegye figyelembe, hogy nagyobb, nehezebb tárgyaknál ez plusz erőfeszítést igényelhet.

10.5. Kertes ház esetén kell valamit előkészítenem?

Igen, kérjük, hogy biztosítsa a kijárat szabad megközelítését (pl. kapu kinyitása, járda akadálymentesítése), hogy a bútorokat könnyedén ki tudjuk vinni az autóhoz.

10.6. Mi a teendő a törékeny tárgyakkal az elszállítás előtt?

A szállítási útvonalon lévő törékeny tárgyakat (pl. tükrök, vázák, üvegfelületek) érdemes előre eltávolítani, hogy ne sérüljenek meg a szállítás közben.

10.7. Mit kell tennem az elszállítandó bútorokkal?

Kérjük, hogy a bútorokat lehetőség szerint ürítse ki (pl. szekrények, fiókok). Kanapékat, ágyakat pedig takarók és párnák nélkül adják át, hogy könnyebb legyen a mozgatásuk.

10.8. Vállalják szennyezett vagy állati szőrös bútorok szállítását?

Nem, kizárólag tiszta, jó állapotú, állati szőr- és szennyeződésmentes bútorokat tudunk ingyen elszállítani. Ágyi poloskás, erősen szennyezett vagy dohosszagú bútorokat semmilyen esetben nem veszünk át ingyen. A poloskás (ágyi) bútorokat semmilyen esetben nem szállítjuk el.

10.9. Mi történik, ha az épület vagy a környezet nehezen megközelíthető?

Amennyiben az épületben szűk folyosók, meredek lépcsők vagy parkolási nehézségek adódnak, kérjük, ezt előre jelezze nekünk, hogy ennek megfelelően tudjunk készülni.

10.10. Hogyan tudom biztosítani, hogy időben és gördülékenyen történjen az elszállítás?

Fontos, hogy az egyeztetett időpontban elérhető legyen a megadott telefonszámon, hogy az érkezés előtt egyeztethessünk. Ha az időpont mégsem megfelelő, kérjük, ezt előre jelezze, hogy rugalmasan tudjuk módosítani.